איך מעצבים אתר תדמית?

כיום, אחד הצעדים ההכרחיים ביותר שלאחר הקמת עסק חדש הוא הקמת אתר תדמית, וזהו אף נחשב הכלי יעיל ביותר לחשיפת העסק. 

בימים בהם האינטרנט שולט בכל תחום, אין ספק כי זו הדרך הקלה ביותר להגיע לקהלים חדשים ורחבים במיוחד, גם אם מדובר בעסק ותיק ומבוסס – אך כיצד ניצור את הרושם הרצוי באתר התדמית שלנו? אמנם התכנים חשובים, אך אי אפשר להתווכח שהחזות כיום היא כמעט הכל – כך שעיצוב אתר תדמית הוא דבר שיש להקדיש לו מחשבה רבה. עיצוב אתר תדמית יכול לעזור לנו ליצור תדמית חיובית במיוחד בעיני מבקרים חדשים וכך גם לגרום להם בסופו של דבר להפוך ללקוחותינו. העיצוב ישפיע על האופן שהגולשים יגדירו אותנו ואת העסק שלנו – אמינים, איכותיים, מקצועיים ובעלי ניסיון – או חלילה להפך. לעומת "סתם" אתר, בעיצוב אתר תדמית נדרשת מחשבה מעמיקה והבנה בעיצוב אתרי תדמית, כך שכדאי לשכור את שירותיו של מעצב מקצועי. באמצעות העיצוב, ניצור מיתוג חיובי לאתר ונגדיל את מעגל הלקוחות שלנו.


דגשים בעיצוב אתר תדמית

 פעם היה מספיק ליצור אנימציית פלאש מתוחכמת והדבר היה מושך את תשומת לב הגולשים ויוצר לנו תדמית חדשנית. כיום, לא רק שהדבר נחשב מיושן, אלא גם שמנועי חיפוש רבים לא מבחינים בתכנים שכתובים באנימציות הפלאש ולא יעזרו לנו לקדם את דירוגינו בגוגל. בעיצוב אתר תדמית צריך להתאים עצמנו לקהל היעד שלנו ולתחום העסק, ועם זאת להישאר נגישים לכלל סוגי הלקוחות. לשם כך, יש לשלב את השפה הגראפית שמאפיינת את תחומינו אך לא באופן גורף מדי, וזאת כדי להתבלט מעל המתחרים.

 טיפים בעיצוב אתר תדמית

 הצעד הראשון הוא כמובן בחירת הצבעים שישלטו באתר. אין זה משחק ילדים – צבעים הם אלו שישפיעו באופן ישיר על האווירה שתשרה באתר ויעוררו באופן לא מודע תחושות אצל גולשים – תחושות שעשויות להניע לרכישה או מנגד להרתיע ולהלחיץ. דבר נוסף לא פחות הוא העקביות במהלך עיצוב אתר תדמית – חשוב להשתמש לאורך כל הדרך באותם צבעים, אותן כותרות, אותם גדלים וכדומה, דבר שהופך את האתר לאסתטי ומקצועי. עם זאת, מונוטוניות יתר תשעמם את הגולשים, ולכן חשוב שלא להגזים ולשלב מדי פעם אלמנטים עיצוביים מעניינים. נקודה נוספת חשובה היא בחירת הלוגו. הלוגו קשור באופן ישיר למיתוג האתר, ומופיע בכל עמוד בו. חשוב לבחור לוגו מיוחד, מושך את העין, שיבהיר את אופי העסק ותחומו ויהיה מעוצב במקוריות. כדאי שלא לבחור בלוגו בעל פרטים רבים מדי, אלא באחד ברור וקל לשרטוט.